Voordrachten



Tobias gaf al honderden presentaties in binnen- en buitenland en is beschikbaar voor lezingen, panels, consulting en andere zaken. Presentaties kunnen in het Nederlands of het Engels. Tobias is te bereiken op tobias.leenaert@gmail.com.

Mogelijke onderwerpen

Voor een algemeen publiek

De toekomst is plantaardig
Over de redenen achter de huidige plantaardige revolutie (van dierenleed tot milieu en gezondheid), de trends die op ons afkomen, en eventueel ook een praktisch stuk over hoe zelf je voedingspatroon te veranderen.

Denken over dieren
Deze lezing gaat helemaal over de dierenethiek en de behandeling van dieren, en waarom dat een argument is om dierlijke producten te verminderen of helemaal te vermijden.

Effectief altruïsme
Effectief altruïsme is een wereldwijde beweging en filosofie waarvan de aanhangers zoveel mogelijk goed willen doen in de wereld, gebaseerd op rationaliteit en onderzoek. Deze lezing kan al dan niet met een nadruk op het thema dierenleed worden gegeven.

Voeding en pandemiën
Over de relatie tussen dierlijke landbouw en het risico op pandemieën.


Voor een zakelijk publiek en overheid

De toekomst is plantaardig
Een overzicht van het hoe en waarom van de plantaardige transformatie, en breng de laatste trends. Met aandacht voor verschillende stakeholders, van bedrijven tot overheden en investeerders. 

Of: customized, volgens noden.



Voor activisten en voor diverse NGO's.

Veggie strategie en communicatie
Over een strategie om op zo kort mogelijke tijd critical mass te bereiken

Tien dingen waarover ik van gedacht veranderde in twintig jaar vegan activisme
De titel zegt het zelf. Ik ben vaak van idee veranderd over wat werkt en wat niet werkt, over wat klopt en wat niet klopt. 

Een strategie voor een vegan wereld: een pragmatische aanpak
Mijn basislezing over hoe je systemische verandering kan bewerkstelligen op een pragmatische, niet-dogmatische manier. 

Een verschil maken voor dieren
Waarom zijn dieren een belangrijk "goed doel" en wat zijn de beste manieren om dieren te helpen?

Impactvolle veggie communicatie
Hoe communiceer je efficiënt met niet-veggies over plantaardig eten? Mijn aanpak is niet beschuldigend maar vriendelijk. 

Big is beautiful
In deze lezing vertel ik waarom we voor grote veranderingen niet genoeg hebben aan kleine, idealistische initiatieven, maar ook grote bedrijven aan boord moeten krijgen, en daarin pragmatisch moeten zijn. Met een case study over de Vegetarische Slager/Unilever.

Voorbeelden van lezingen voor activisten vind je op mijn Engelse pagina.
 

Presentatie gegeven op het STIMA Marketingcongres 2012






Populaire posts